CARI DISINI

Loading...

Wednesday, May 4, 2011

Osama Mati Atau Tak? Ini Huraiannya


Pendedahan bahawa pengganas(Waallahu A'lam) paling dikehendaki dunia, Osama bin Laden dibunuh dalam satu operasi komando Amerika Syarikat (AS) menimbulkan pelbagai teori konspirasi ..Orang ramai menyifatkan pembunuhan Osama itu yang disaksikan sendiri oleh Presiden AS, Barack Obama secara langsung menerusi kaca televisyen dari White House di Washington sebagai pembohongan semata-mata.

Persoalannya, mengapa ........................................???

  • Tiada kematian dilaporkan dalam insiden helikopter tentera AS yang terhempas dalam operasi tersebut turut menimbulkan persoalan sama ada Osama berada dalam helikopter itu atau tidak.
  • AS gagal menunjukkan bukti mayat Osama yang didakwa mereka telah dibuang ke laut..
  • Penduduk tempatan pula memberitahu wartawan bahawa mereka tidak pernah berjumpa dengan orang Arab apatah lagi pemimpin tertinggi Al-Qaeda itu yang berasal dari Arab Saudi.

Dan persoalan ini diragui media seluruh dunia dengan kehadiran info dan bukti yang mengatakan gambar tersebut hanyalah hasil teknik pertindihan gambar (super impose,kalau tak silap)..Dan Syeikh Najib Al-Razaki (PM kita der) mengeluarkan kata-kata bahawa dunia dah selamat sebab ketua pengganas dah mati dan Osama mencemarkan nama baek Islam..Betul ke kata-kata dia tue?Awan pun tak yakin Osama nie dijalan Allah atau sebaliknya (bukannya tak mau percaya, yakin atau apa..Better serah pada Allah)..Tapi Si Najib nie dengan yakinnya cakap Osama nie ketua pengganas dan membusukkan nama Islam(dia tue??).. 

Apa Pendapat korang?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8 comments:

Hidayati said... [Reply]

Macam tak percaya beliau dah meninggal kan?

Awan Fantasia said... [Reply]

@Hidayati
Apa-apapun,tiada sumber yang membuktikan yang Osama dah mati..Kalau dia mati,Innalillah..Kalau tak,alhamdulillah..Kenapa alhamdulillah?Kerana AS sebenarnya takut dgn beliau?Kenapa Osama bersembunyi?Pada pendapat Awan,sehebat manapun beliau,dia tetap perlukan seluruh umat Islam bersatu dan berada bersama-sama dia..mana boleh dia sorang2..yang realitinya,umat Islam sekrang xmau bersatu..ikut diri masing-masing ja..

Anonymous said... [Reply]

Osama mati meninggalkan ribuan lagi pengikut2 Al-Qaeda, ini bermakna beribu 'Osama ben-Laden' akan muncul untuk menentang dan menuntut bela atas kematian beliau....
Lepas ini negara Pro-Yahudi - Amerika, Britain, Australia, Israel dan lain2 negara Barat akan terancam dan tidak tidur lena...

Awan Fantasia said... [Reply]

@Anonymous
Aku ada khabar yg mengatakan Osama hanya satu karektor ciptaan barat..dan alqaeda tidak wujud..Osama Bin Laden selama ini hanyalah Tim Osama..AlJazeera adalah media barat..Dimanakah kebenarannya?Kita pun tak tau..

Azreem said... [Reply]

Susah kita nak tau pasal ni. Smlm dengar dekat berita pasal pendedahan Osama dah meninggal ke belum, itu pun 50-50 lagi. Siap ada stesyen berita yang tarik balik laporan sebab gambar Osama yang disiarkan sama macam gambar setahun lepas semasa Osama digembar-gemburkan telah mati..Hanya Tuhan yang tahu..wallahualam..

Awan Fantasia said... [Reply]

@Azreem
susah kita nak ramal kebenaran.. :-(

Anonymous said... [Reply]

hanya osama saja yang tau..dia mati ke belum..

Awan Fantasia said... [Reply]

@Anonymous
Ada tambahan,hanya Osama,Obama Dan Allah yg tahu.. ^_^

Blog Pilihanku

-| Info Menarik!!Klik Sini Untuk Maklumat Lanjut!! |-
LAIN-LAIN ARTIKEL MENARIK

X