CARI DISINI

Loading...

Sunday, August 21, 2011

Nanu Baharuddin Pegang Anjing?

Eh, betul ke dia pegang anjing?..Kucing kot?..Takkan kot, dia kan ISLAM?..Satu je Awan nak cakap, apa nak dihairankan dengan artis Malaysia zaman sekarang..Haram kita halal mereka..Tak tahulah..Nak kata tak dapat didikan agama yang cukup, boleh jadi...Tak tahulah nak kata apa..Jom ikuti cerita selanjutnya.......

Kredit Gambar : MEDIA MALAYA
Takde binatang lain ke Kak Nanu Baharuddin nak pegang dan bela kak oi...Setakat yang saya tahu, nak bela boleh..Tapi untuk jaga keselamatan je la..Bukan untuk dibelai dan dimanja..Apalah yang nak disampaikan oleh Kak Nanu kita dengan bela anjing nie..Stylo?Voque?Grandlah sangatkan?..Buat malu je dekat orang yang bukan Islam..

Kredit Gambar Untuk MEDIA MALAYA
Kenalan rapat dan saudara-mara Kak Nanu, tegur-tegurlah dan nasihatlah dia..Orang tak pandang pun kalau kita bela anjing..Orang hina kita lagi adalah..Fikirlah sama yang anjing tu najis..Baju yang terkena anjing mahupun tempat-tempat yang anjing tu melata perlu disamak..Tak solatkah Kak Nanu?..Biar je anjing melata dalam rumah dan bila waktu solat pergi masjid?Takpelah..Sugar Glide comel lagi dari bela dinatang ni..Janganlah nak tunjuk dekat public yang kita ni jahil agama sangat..

[Jangan Klik]Beli 2 Keping HotTiket Hotlink Ramadhan Dan Dapat KFC PERCUMA !!



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13 comments:

Famili Ceria said... [Reply]

tu dah abih jahil la tue...artis zaman la nie memang bodo abis...

Entri Menarik Di Sini:
1)Download Fast Five BDRip English Hardsub MKV
2)Octove.com Social Network Pertama Di Malaysia Bagi Hadiah Iphone 4
3)Boboi Boy Download

pena rozie said... [Reply]

Tak tahu la nak kate ape gan artis M'sia sekarang. Mcm2 hal...

delarocha said... [Reply]

ramai yg dah Islam hanya pada nama.

Hidayat MY said... [Reply]

anjing pun haiwan juga.
jangan pandang hina sangat.
kekadang manusia lagi hina.
sy bknlah pandai sgt..
anjing bukan haram di pegang..
tp najis besar..mughalazah..
lepas pegang boleh sertu.

"pegang anjing haram"..kata kita yang melayu ni..

"pegang anak dara?"...haram ke halal?

ainaamy said... [Reply]

pegang anak orang lagi haram . pegang anjing boleh samak . ^^,

Ajam said... [Reply]

IMO, tak salah rasanya pegang anjing.
Anjing akan jatuh hukum najis bila dalam keadaan basah. Baru lah kena samak. Kalau dalam keadaan kering macam tu, tidak menjadi suatu kesalahan. Tak salah untuk kita ada sifat kasih sayang kepada binatang walaupun binatang tu najis sekalipun kerana dia juga ciptaan Allah. Dan jika najis sekalipun, ia cuma najis dan boleh dibersihkan. Bukannya berdosa atau haram. Wallahualam...

wafiy suzly said... [Reply]

@Ajam

walaupun 'kering' dibolehkan, mampu ke kita untuk tahu dan yakin anjing tu kering? lebih elok menjauhinya daripada mendekatinya. Wallahualam.

wafiy suzly said... [Reply]

@Ajam

er satu lagi, pegang anjing memanglah berdosa dan haram. sekian haram maklum ye..

Jalut said... [Reply]

Malaikat rahmat tak masuk rumah yang ada anjing.Malaikatmaut je yang tak kira rumah sapa.

Muhammad Najmuddin B. Moskori said... [Reply]

aaa bg sesape kat atas yg suke sangat sebut samak samak samak, sile bace ni ye..bukan nak poyo, cume kongsi ilmu, supaye nt takde lah segan sgt bile sembang pasal hukum hakam..

http://sikitsikitbolehjalan.blogspot.com/2011/06/mind-your-words-please.html

Dark rogue said... [Reply]

woi!!!!!!!! PEGANG ANJING TAK HARAM LA...PA DA??? lps pegang SAMAK..tu jer...kesian kt nanu nih...haha

Anonymous said... [Reply]

@wafiy suzly

tak berani nak buat pandai...tapi setahu aku...anjing tidak haram dipegang tetapi jika didalam keadaan basah...hukumnya wajib disamak...dan aku lebih suka menggunakan pendekatan wafiy suzly yang mengatakan walaupun 'kering' dibolehkan, mampu ke kita untuk tahu dan yakin anjing tu kering? lebih elok menjauhinya daripada mendekatinya. Wallahualam.

yuki said... [Reply]

Satu2nya haiwan yg haram disentuh adalah babi walau dalam apa keadaan sekalipun. Pegang anjing tak dosa dan tak haram...makan dia yg haram. Kalau anjing tu kering dan kita pun kering, tak jatuh hukum najis dan tak perlu samak. Tp tak perlu la kot sampai nak bela DALAM rumah sebab anjing kan selalu terjelir lidahnya...takut2 la ada air liur dia yg menitik kan. Jgn terlalu pandang hina anjing kerana dalam al Quran turut disebut dan diangkat martabat seekor anjing yg menemani pemuda2 gua Kahfi. Malah sejarah turut mengisahkan tentang seorang wanita bukan Islam yg masuk syurga kerana memberi minum anjing yg kehausan di padang pasir. Sekiannnn....cuma berkongsi apa yg saya tau :)

Blog Pilihanku

-| Info Menarik!!Klik Sini Untuk Maklumat Lanjut!! |-
LAIN-LAIN ARTIKEL MENARIK

X