CARI DISINI

Loading...

Thursday, August 18, 2011

Aku Nak Ferrari Sebiji...


Untuk tidak terlalu formal, kali ini Awan akan bercerita tentang kereta idaman..Setiap manusia memiliki sesuatu perkara atau benda yang mereka idamkan..Awan tidak terkecuali..Apa yang aku idamkan?


Siapa tak suka dengan kereta ini kan?Ya..Awan pun minat giler dengan kereta ini..Tapi tulah kan..Bukan calang-calang orang mampu miliki kereta ini,kan?Tapi ia tidak mustahil bagi kita dapatkan sebiji ataupun lebih..Hehe..Hartawan dunia pernah kata, " kadang-kadang impian kita bagai agak mustahil, tetapi sekurang-kurangnya kita punyai impian "..Lebih kurang macam itulah kata beliau..Pepatah Melayu pula berkata, " Dimana ada usaha, di situ ada jalan "..Serta tidak dilupakan jugak dengan pepatah Arab, " Man jadda wajadda "..Sesiapa yang berusaha, dia akan mendapat hasilnya(berjaya)..

Biar apapun orang mahu kata kepada kita, yang penting kita usaha..Kita usaha kita dapat hasil tapi dia mengata dia hanya dapat penat + bonus (dosa kering)..Sebab selalunya orang akan dengki dan cemburu dengan perkara-perkara baik seperti ini..Abaikan dorang..

Kalau korang yang sudah bekerja tu asyik mengeluh kenapa tidak pernah mendapat(rezeki) lebih padahal korang dah berusaha gila punya kuat, apa kata kali ini korang berfikir di luar kotak dan realisasikan ia..Contohnya, pusingan kehidupan korang :

  1. Bangun pagi..
  2. Settle diri dan anak-anak..
  3. Hantar dorang dan pergi kerja..
  4. Balik kerja, ambil dorang..
Awan bukan pakar dalam bidang ini tapi Awan jenis suka fikir sesuatu yang lebih kedepan..Maksud kata, Awan adalah seorang remaja yang masih belajar, tetapi Awan akan berfikir jauh dari itu..Awan letakkan diri Awan 30 tahun ke hadapan..So, secara tidak langsung Awan akan nampak serba sedikit apa yang remaja-remaja lain atau individu lain tidak nampak..

Apa kata, korang ambil satu langkah yang korang tak pernah terfikir dan buat sebelum  ini..Contohnya berniaga atau sebagainya..9/10 rezeki datang daripada perniagaan..So, Awan membuat satu teori :

Sekiranya penjawat awan mahupun swasta mampu memperoleh RM2000 sebulan, tidak mustahil para ahli perniagaan mendapat sehingga RM18,000 sebulan..Minat apa yang kita buat, bukan buat apa yang kita minat..InsyaAllah apabila kita minat apa yang kita buat, akan tiba masanya kita boleh buat apa yang kita minat bila kita sudah berjaya..Mulalah dahulu buat secara main-main..Tapi sebaiknya secara bersungguh-sungguhlah..Selepas itu apabila kita sudah nampak hasilnya, insyaAllah kita akan bertambah minat dan tidak mustahil rezeki kita akan bertabah-tambah..

Maaf sekiranya tulisan Awan tidak sebaik mana kerana Awan bukanlah pakar dalam bidang kewangan atau sebagainya..Awan hanya makhluk biasa yang ingin menjadi luar biasa.. ^_^


Menarik !!
[Jangan Klik]Serlahkan Bakat Artistik Korang Dan Menangi RM10,000 !!
[Jangan Klik]Jom Main Permainan MyRaya Dari Maybank Dan Menangi RM25,000 !!
[Jangan Klik]Terkini Di IKEA !!




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Blog Pilihanku

-| Info Menarik!!Klik Sini Untuk Maklumat Lanjut!! |-
LAIN-LAIN ARTIKEL MENARIK

X