Friday, July 15, 2011

Senarai 10 Manusia Terkaya Dunia


Senyuman orang kaya..Hehe..Awan harap suatu hari nanti Awan jugak tergolong dalam golongan ini..Huhu..Untuk kebaikkan ummah, bangsa dan negara..By the way, nak tau tak siapakah 10 tersebut?Klik apa yang patut..Kiki.. ^_^y



1. Carlos Slim Helu AS$ 53.5 Billion


Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Telmex, Telcel dan America Movil, hartawan telekomunikasi Mexico, , adalah orang terkaya di dunia tahun 2010.



2. Bill Gates AS$ 53 Billion


Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas Microsoft, jutawan perisian rakyat Amerika.. 





3. Warren Buffet  AS$ 47 Billion

Pelabur legenda Amerika, Warren Buffet, pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) syarikat induk Berkshire Hathaway dan kini lelaki ketiga terkaya di dunia.





4. Mukesh Ambani AS$ 29 Billion


Dengan nilai bersih AS $ 29 bilion, ahli perniagaan India ini adalah orang terkaya diseluruh Asia dan 4 lelaki terkaya di dunia. Malah, pada bulan Oktober 2007, Mukesh Ambani mengatasi Gates dan Slim untuk menjadi orang terkaya di dunia, yang mencapai nilai peribadi AS $ 63.2 bilion. Ambani adalah pengerusi dan Pengarah Urusan Reliance Industries.



5. Lakshmi Niwas Mittal AS$ 28.7 Billion


Warganegara India dan bermastautin di London, Lakshmi Niwas Mittal, pengerusi danKetua Pegawai Eksekutif (CEO) syarikat keluli global, ArcelorMittal. Mittal kini orang terkaya di Eropah dan 5 yang terkaya di seluruh dunia..




6. Lawrence Ellison AS$ 28 Billion


Jutawan Amerika, Lawrence Joseph "Larry" Ellison, pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Oracle dan kini orang ke-6 terkaya.





7. Bernard Arnault AS$ 27 Billion


Ini hartawan fesyen Perancis adalah pengasas, pengerusi dan CEO LVMH dan pengerusi Christian Dior. 



8. Eike Batista AS$ 27 Billion


Hartawan perlombongan dan minyak Brazil.



9. Amancio Ortega AS$ 25 Billion


Jutawan fesyen sepanyol dan pengasas bersama/pengerusi kumpulan fesyen Inditex.





10. Karl Albrecht AS$ 23.5 Billion


Jutawan Jerman dan pemilik rangkaian pasar raya diskaun, Emali Sud. Albrecht mengasaskan Emali bersama-sama dengan adiknya, Theo.






11. Awan Fantasia - Beberapa JUTA Rupiah


Merupakan pengasas dan CEO Blog Awan Fantasia..Telah berkecimpung dalam dunia blog selama setahun dua bulan..Sedang belajar dalam major Pengurusan Perniagaan di sebuah kolej swasta..


 Like Disini Dan Add Facebook Awan Fantasia Untuk Artikel Terkini Dari Awan Fantasia..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Blog Pilihanku

-| Info Menarik!!Klik Sini Untuk Maklumat Lanjut!! |-
LAIN-LAIN ARTIKEL MENARIK

X